مراقبتی و نگهداری خودرو

مراقبت از لوازم جانبی خودرو

لوازم جانبی خودرو

 

اگر صاحب ماشین هستید و یکی از دغدغه هایتان افزایش طول عمر خودرو است، طبیعی است که بخشی از وقت خود را به مراقبت از لوازم جانبی خودرو اختصاص دهید. در این مقاله قصد داریم تا به نحوه مراقبت از چند مورد از مهمترین این لوازم بپردازیم.

 

کفپوش نوشته

کفپوش خودرو

کفپوش هایی که برای محافظت از کف خودرو ی خود به کار می برید، نقش اساسی در حفاظت از ظاهر و نظافت ماشین شما دارند. این بدین معناست که علاوه بر توجه به انتخاب کفپوش مناسب هنگام خرید، باید در مراقبت از کفپوش نیز دقت کنید.

شست و شوی کف پوش، بهتر است به صورت مرتب انجام شود. اما باید توجه کنید که هنگام این شست و شو آب را به صورت مستقیم روی تمام کف پوش نگیرید. لایه میانی بسیاری از کف پوش های مطرح در بازار از جنس eva است که در صورت تماس با آب، به مرور زمان کیفیت اولیه خود را از دست می دهد. بهتر است که با استفاده از یک برس یا مسواک به همراه تمیز کننده کارماکر و یا فوم همه کاره سوزوکی، کفپوش را بشویید. جنس رویه کفپوش ها از چرم است و به راحتی با استفاده از برس تمیز می شود.

 

 

کفپوش خودرو 2 - نوشته

 

 

انواع کف پوش ها و مراقبت از آن ها

کفپوش های خودرو انواع مختلفی دارند. کفپوش های پنج بعدی که در حال حاضر از بهترین کفپوش های موجود در بازار است، با لبه های بلندی که دارند جلوی ورود زباله ها را به کف خودرو می گیرند. پس بهتر است هر چند وقت یک بار کفپوش ها را خارج کرده و آن را تمیز کنید.

جنس رویه کفپوش های پنج بعدی چرم است که مایعات را جذب نمی کند. به همین علت در صورتی که مقداری مایعات در کف خودرو بریزد، به راحتی می توانید با استفاده از یک پارچه آن را تمیز کنید. کفپوش های سه بعدی لبه های کوتاه تری دارند. شست و شوی این کفپوش ها نیز راحت است با این تفاوت که مقداری از زباله ها وارد کف خودرو می شوند و ممکن است مجبور شوید هر چند وقت یک بار کف خودرو را نیز تمیز کنید.

 

 

 

 

روداشبوردی_نوشته2

رو داشبوردی_نوشته

روداشبوردی خودرو

برخی از صاحبان خودرو ها، تمایل دارند تا از روداشبوردی برای ایجاد زیبایی بیشتر ظاهر خودرو، و همچنین جلوگیری از آسیب دیدن داشبورد در برابر آلودگی، مایعات و یا آفتاب زیاد استفاده کنند.

روداشبوردی ها انواع مختلفی دارند. روداشبوردی های چرمی عمر کوتاه تری نسبت به نوع نمدی دارند. نوع نمدی این روداشبوردی ها در برابر آفتاب بسیار مقاوم هستند و به راحتی کثیف نمی شوند. با این حال باید در نظر داشته باشید که در صورت شست و شوی مکرر، ظاهر خود را از دست می دهند و باید به فکر استفاده از یک محصول جدید باشید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *